Full text: Elementarisierung im Schulbuch

 
 
Literaturverzeichnis 
ADL Technical Team (2004): Sharable Content Object Reference Model (SCORM) 
2004 2nd Edition. Advanced Distributed Learning Initiative. http://www.adlnet.org/ 
index.cfm?fuseaction=rcdetails&libid=648 (Zugriff am 17.08.2004) 
Alvarado-Boyd, Susan (2003): Traveler’s Guide to the Learning Object Landscape. 
NMC: The New Media Consortium. http://www.newmediacenter.org/pdf/Traveler's_ 
Guide.pdf (Zugriff am 15.06.2006) 
Barritt, Chuck; Lewis, Debra & Wieseler, Wayne (1999): CISCO Systems Reusable 
Information Object Strategy. (Version 3.0) Cisco Systems Inc. http://www.cisco. 
com/warp/public/779/ibs/solutions/learning/whitepapers/el_cisco_rio.pdf (Zugriff am 
23.05.2005) 
Baumgartner, Peter & Kalz, Marco (2005): Wiederverwendung von Lernobjekten aus 
didaktischer Sicht. In: Tavangarian, Djamshid & Nölting, Kristin (Hrsg.), Auf zu 
neuen Ufern! E-Learning heute und morgen (S. 97-106). New York, München, Ber- 
lin. 
Downes, Stephen (2001): Learning Objects: Resources For Distance Education World- 
wide. In: International Review of Research in Open and Distance Learning, 2 
(2001) 1. 
Downes, Stephen (2003): Design, Standards and Reusability. http://www.downes. 
ca/cgi-bin/website/view.cgi?dbs=Article&key-1059622263&format=full (Zugriff am 
14.12.2003) 
Hodgins, Wayne H. (2001): The future of learning objects. In: Wiley, David A. (Hrsg.), 
The Instructional Use of Learning Objects. Bloomington, Ind. 
Klebl, Michael (2006): Nachhaltiges Design digitaler Bildungsmedien. Netzgestützte 
Bildungsprozesse mit IMS Learning Design. Innsbruck. 
Kris, Cardinaels; Michael, Meire & Erik, Duval (2005): Automating metadata genera- 
tion: the simple indexing interface, Proceedings of the 14th international conference 
on World Wide Web. Chiba, Japan. 
Kron, Friedrich W. (2000): Grundwissen Didaktik (3., aktual. Aufl.). München, Basel. 
Leaming Technology Standards Committee of the IEEE (2002): Draft Standard for 
Learning Object Metadata. (IEEE 1484.12.1-2002, 15 July 2002) Institute of Electri- 
cal and Electronics Engineers, Inc. http://Itsc.ieee.org/wg12/files/LOM_1484 12_ 
I_vi_Final_Draft.pdf (Zugriff am 15.04.2005) 
Meder, Norbert (2006): Web-Didaktik. Eine neue Didaktik webbasierten, vernetzten 
Lernens. Bielefeld. 
Parrish, Patrick E. (2004): The trouble with 
research and development, 52 (1), S. 49-67. 
Simon, Bernd (2003): Erfolgsfaktoren für den Austausch von Bildungsinhalten über 
‚Wissensmärkte. In: Information Management & Consulting, 18 (2003) 1, S. 17-22. 
Wiley, David A. (2001): Connecting learning objects to instructional design theory: A 
definition, a metaphor, and a taxonomy. In: Wiley, David A. (Hrsg.), The Instructio- 
nal Use of Learning Objects. Bloomington, Ind. 
learning objects. Educational technology 
374 
 

	        

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.