Full text: Das Schulbuch zwischen Lehrplan und Unterrichtspraxis

 
Literaturverzeichnis 
Broodthaers, Marcel (1996): Katalog der Editionen. Graphik und Bücher. Ostfildern- 
Ruit. 
Catteeuw, Karl (2002): H.-P. Michael Freyer, Diätik, Gesundheitslehre, Biologie an 
europäischen Primarschulen 1770-1945 (Würzburg, Königshausen & Neumann, 
2001). In: Paedagogica Historica — International Journal for the History of Education 
38(2002)2-3, p. 654-658. 
Catteeuw, Karl (in print): The Many Sides of Wall Charts. Schulwandbilder haben mehr 
als zwei Seiten. In: Ulla M. Nitsch (Hrsg.): Zeigt her, was ihr habt — Präsentieren von 
Schulgeschichte im Museum [Zeitschrift für Museum und Bildung, Bd. 60]. Münster. 
Depaepe, Marc & Simon, Frank (1995): Is there any Place for the History of „Educa- 
tion“ in the „History of Education“? A Plea for the History of Everyday Educational 
Reality in- and outside Schools. In: Paedagogica Historica. International Journal of 
the History of Education (New Series) XXXI (1995) 1, S. 9-16. 
Eco, Umberto (2003): La misteriosa fiamma della regina Loana. Milano. 
Foucault, Michel (1969): L’arch&ologie du Savoir. Paris. 
Foucault, Michel (1973): Ceci n’est pas une pipe. Illustrations de Rene Magritte. Saint- 
Clement. 
Freedberg, David (1989): The Power of Images. Studies in the History and Theory of 
Response. Chicago. 
Frijhoff, Willem (1996): Education’s memory. In: Johan Sturm, Jeroen Dekker, Richard 
Aldrich & Frank Simon (eds.): Education and Cultural Transmission: Historical Studies 
of Continuity and Change in Families, Schooling and Youth Cultures [=Paedagogica 
Historica Supplementary Series II] (Gent, 1996), p. 339-353. 
Piantoni, Carlo (2001): Die Schulwandtafeln in der Italienische Schule/ Cartelloni didat- 
tici nella scuola italiana. In: Allessandro Campaner, Milena Cossetto, Barbara von 
Grabmayr & Rosa Infelise Fronza (Hrsg.): Tabelloni didattici — Schulwandbilder. Cit- 
ta di Bolzano: Museo della Scuola — Stadt Bozen, p. 41, 51. 
Ries, Hans (1992): Illustration und Illustratoren des Kinder- und Jugendbuchs im 
Deutschsprachigen Raum 1871-1914. Osnabrück. 
Rose, Gillian (2001): Visual Methodologies. An Introduction to the Interpretation of 
Visual Materials. London. 
118 
 

	        

Note to user

Dear user,

In response to current developments in the web technology used by the Goobi viewer, the software no longer supports your browser.

Please use one of the following browsers to display this page correctly.

Thank you.